החשיבות שבבדק בית לאחר ביצוע תמ”א 38

קצת על הליך התמ”א

הבניינים המועמדים לתכנית תמ”א 38 הינם כאלו אשר נבנו לפני ינואר 1980. הסיבה לכך היא העובדה כי ישנו חשש שמבנים אלו לא נבנו תחת תקן מחמיר, וכתוצאה מכך ישנה סבירות שאינם עמידים די לעמוד בנזקי טבע אפשריים, לרבות רעידות האדמה. כאשר מדובר על ההליך לכשעצמו, מדובר על חיזוק מבנה אשר בין היתר כולל בניית חדרים אטומים, תוספות של מרפסות וכמובן שגם שדרוג חזותי היטיב עם נראות המבנה.

האם התכנית אכן יעילה?

המטרה העיקרית היא למזער את הנזק האפשרי, כך שבעת שמבנה עובר את תהליך התמ”א, הרי שהוא נמצא כבר במצב טוב יותר משהיה קודם לכן. בשלב תכנון לאחר חיזוק המבנה ובתהליך שיווק פרויקטים הוא נחשב כבטוח יותר עבור השוהים בו בצורה משמעותית. חיזוקו, עתיד להגן על העוברים, השבים והשוהים בעת של מצוקה אפשרית. על מנת להבטיח את חיזוק הבניין כשורה, את התהליך מלווה סוללה של אנשי מקצוע נבחרים הבוחנים כל צעד בתהליך תוך החלטה משותפת על החיזוקים הנחוצים לבטיחות הבניין.

לאחר הליך התמ”א – בדק בית

כיום נהוג לפני רכישת דירות, לבצע את הליך בדק הבית. תכליתו של בדק הבית הוא לאפשר לרוכשים הפוטנציאליים לדעת כי הרכישה שלהם הינה רכישה מושכלת העתידה להעניק להם קורת גג ראוייה. ביקורת מבנים שכזו כדוגמת בדק הבית, תפקידה לאתר ליקויי בנייה שונים, כך שאם הנכם מתעניינים בדירה במבנה לאחר הליך התמ”א, חשוב שתוודאו כי כעת מדובר במבנה אשר אכן מקדש את ערך הבטיחות. באמצעות בדק בית תוכלו להיות בטוחים כי הבית הבא שלכם מוגן ונטול ליקויים – כך שכל שישאר לכם הוא להנות מהמרחב החדש שלכם.