פינוי דירה שמושכרת במסגרת תמ”א 38 – מה החוק אומר?

מה החוק אומר?

בכל הנוגע לתוכנית תמ”א 38, הרגולטור הישראלי לא מבחין בין דיירים קבועים לבין שוכרי דירה זמניים. החוק לא מעניק סעד מיוחד עבור דיירים אשר חווים את התהליך בפועל, אך לא יזכו ליהנות מהתוצאות שלו. משום כך, בשנים האחרונות אנו עדים  ליותר ויותר שוכרים שפשוט מעדיפים לעבור דירה. השירות של פינוי דירה הוא ללא ספק אחד הצעדים המשתלמים ביותר בתהליך העזיבה.

מה ניתן לעשות כדי להישאר בדירה בכל זאת?

מומלץ לפנות לבעל הדירה ולהסביר לו שאתם לא חתמתם על הכניסה לדירה במצבה הנוכחי או שהיא אינה ראויה למגורים בזמן תהליך השיפוץ. חשוב לעשות זאת באופן עדין ולהציע אלטרנטיבות למצב הקיים. הנה שתי אפשרויות שעשויות לספק פתרון לשני הצדדים:

  • הפחתה בתשלום שכר הדירה – בקשה להפחתה בתשלום שכר הדירה עשויה לקסום לשוכרים ולמשכירים כאחד. למרות שעל פניו בעל הדירה יחווה אובדן כספי קטן, המצב הנוכחי של הבניין יקשה עליו להשכיר את הדירה לדייר חדש. בלא מעט מקרים, השוכר והמשכיר יגיעו לעמק השווה ויסכימו על מחיר חדש.
  • הקפאת גובה השכירות גם לאחר השיפוץ – אפשרות נוספת היא לבקש להקפיא את גובה השכירות לתקופה שלאחר סיום השיפוץ. באופן זה השוכר יוכל ליהנות מהשינויים שהתחוללו בבניין ולהיות בטוח שגובה השכירות יישאר גם לתקופה הקרובה. אופציה זו עשויה לקסום גם למשכירים אשר יידעו שהם מקבלים שוכר מוכר ואיכותי אשר משלם את חובותיו בזמן.

מה לעשות לפני שעוזבים את הדירה?

עזיבה היא הפתרון הדרסטי ביותר למצב, אך בלא מעט מקרים היא הפתרון היחידי אשר מאפשרת איכות חיים תקינה. עזיבה של הדירה לפני המועד החוקי, עלולה להציב אתכם בפני תשלום של קנס גבוה או אף לאלץ אתכם לשלם את החוזה במלואו. חשוב לקחת את טיוטת החוזה לעורך דין שמתמחה בתחום (לפני כל מהלך שכזה) ולדעת מהן ההשלכות לפני שיוצאים לדרך.

כיצד ניתן לחסוך בהוצאות העזיבה?

בכדי לחסוך בהוצאות העזיבה, מומלץ לנסות להשכיר את הדירה בעצמכם. ניתן לפרסם את הדירה ולמצוא דייר משנה אשר ייקח את מקומכם ויישא בחלק מהעלויות. חשוב לחסוך בפינוי הדירה ולבחור בחברה אשר תעניק לכם פינוי חינמי תמורת החפצים הישנים שלכם. השירות של פינוי דירה עשוי להיות אלטרנטיבה משתלמת במיוחד למי שעוזב את דירתו ומחפש לחסוך בהוצאות.