מדוע כל פרויקט התחדשות עירונית צריך להתחדש גם בבית חכם?

התחדשות עירונית, תמ”א 38, מעניקה הן לדייר והן לקבלן הקלות מיסוי משמעותיות ובכך משביחה את הנכס עוד מעבר לשיפוץ שכמובן הוא לכשעצמו מטיב עם הדיירים. אם בוחנים גם את השחקנית השלישית, הלא היא הרשות המקומית, הרי שגם היא יוצאת מורווחת בדמות: חידוש חזות המרקם העירוני, הגדלת מאגר הדירות שבתחומה, שיקום שכונות ועוד..

עם זאת כיום, במקביל להתגברות מגמת הבניה הירוקה-חכמה והמודעות הסביבתית, יותר ויותר קבלנים ויזמים של תמ”א מבינים את הצורך ביצירת ערך מוסף מיוחד שיבליט את הפרויקט שלהם על פני השאר ואף יאפשר לו להתחרות בפרויקטים של בניה חדשה לגמרי, אחת הדוגמאות הפופולריות ביותר כיום הוא בניית תמ”א 38 בבניה שמעניקה לדיירים בית חכם, מהן היתרונות והתמורות שמעניק הבית חכם לדייר?

בית חכם עבור הדייר, כיצד זה מקפיץ לו את רמת החיים?

  • חיזוק ושדרוג נוסף לשווי הנכס

לקיחת נכס ישן, שיפוצו או הגדלת שטחו זה דבר אחד, הפיכתו לחכם זה כבר סיפור אחר לגמרי…ידוע לכל כי מלבד אפקט ה-“וואו” שזה יוצר, בית חכם משדרג כל חלל פנימי, אם בפן הויזואלי של מפסק/שקע חכם ומודרני המוסיף נופך אסטתי לבית ואם בפן הטכנולוגי שמבנה חכם מעניק לדייריו.

  • נוחות, נוחות ושוב פעם נוחות..

אם בתקופת חיזוק המבנה או לחלופין הריסתו מהיסוד, דיירי הנכס לעתים נאלצים לחיות זמן מה בתנאי מגורים פחות אידיאליים, מתנה ראויה בתום תקופה מאתגרת זו הינה: בית חכם, המעניק לדייר שליטה מלאה מהסמארטפון על מערכות החשמל שבבית, בכל זמן ומכל מקום, לדוג’ – הפעלת תרחיש קבוע ומוגדר מראש כמו “חזרה מהעבודה” שמדליק את האור, התריס, המזגן, דוד המים (לכמות רצויה) מכונת הקפה ועוד…

  • ביטחון ונגישות

ידוע כי גילם של מבנים המיועדים לפרויקט תמ”א הינו מופלג, ולפיכך, ניתן אפוא למצוא במבנים אלו קושי להתאים את הבית להיות בית מודרני, בית חכם בטכנולוגיית IoT יכול להוות פתרון מצוין להפיכת נכס ישן למבנה מתקדם ומודרני, בו יש את כל מה שדייר מקבל בבניה חדשה ואף מעבר לכך! באמצעות טכנולוגיית הבית החכם הדייר מקבל יכולת ללמוד ולשלוט בתצרוכת החשמל שלו, פתרון אשר חוסך לדייר הרבה מאוד כסף לאור תקופת הזמן בה הוא מתגורר בנכס, ומעבר לכך, מאפשר לו נוחות וגישה מרחוק אל דוד המים החמים או כל מוצר חשמלי אחר.. והכול באמצעות סמארטפון, טאבלט, מחשב, ואפילו באמצעות הנחיה קולית.