שיפוץ הדירה בזמן תמ”א 38 – חיסכון בפינוי פסולת

זאת אחת הסיבות שאנשים רבים בוחרים גם לשפץ את דירתם בזמן תמ”א 38- פינוי פסולת דרך הקבלן. גם ככה יהיו הרבה רעש ולכלוך בזמן הפרויקט אז למה לא לנצל זאת לשיפוץ הדירה? מה גם שאם תחליטו לשפץ בסוף הפרויקט יהיה לכם ולשכניכם פחות סבלנות לכך.

אז אם החלטתם לשפץ את הדירה בזמן הפרויקט הכניסו סעיף בחוזה מול קבלן הפרויקט שאומר שמכלי הפסולת שיציב בשטח הבניין יוכלו לשמש גם את דיירי הבניין שמעוניינים לשפץ ללא אישור נוסף וללא כל חיוב.

מהי פסולת בניין ומי מפנה אותה?

פסולת בניין היא פסולת הנוצרת בתהליכי בנייה, שיפוץ וסלילה והיא אינה נחשבת לפסולת יבשה אלא בתור פסולת בפני עצמה. את פסולת הבניין אסור להשאיר באזור השיפוץ או במקום אקראי, אלא רק במקומות המיועדים לכך. במידה והקבלן לא הסכים לסעיף הזה בחוזה, או שהחלטתם לשפץ רק לאחר סיום התמ”א, היעזרות בקבלן לפינוי פסולת תפתור לכם את כאב הראש בחיפוש אחר אתר לפינוי פסולת בניין, ובפינויה הפיזי כמובן.

איך מפנים פסולת בניין?

בין אם זה קבלן תמ”א 38 ובין אם אתם צריכים לפנות את פסולת הבניין, יש דרך מסוימת, יעילה וחסכונית לפינוי פסולת הבניין שחשוב שתכירו. קבלן פינוי הפסולת מעמיד לרשות האדם שרוצה לפנות את הפסולת מכולה לפינוי פסולת ושרוולים לפינוי פסולת. השרוולים יעילים במיוחד כשמדברים על תמ”א 38, שכן השרוולים מסייעים בפינוי הפסולת מכל קומה שתרצו ללא לכלוך מיותר, ללא שימוש במעלית עם סיכון בהריסתה, ללא שימוש בכוח אדם רב, וכמובן שזו גם הדרך הבטיחותית ביותר- פסולת הבניין עוברת בצינור ומגיעה ישר אל המכולה. בזמן שנקבע עם קבלן פינוי הפסולת, אנשיו יבואו לפנות את המכולות אל מקומות שמאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה ושם יעברו תהליכי מיחזור.

חשוב לשים לב שפינוי פסולת בניין למקום שאינו מורשה היא אסורה ועלולה לגרום לקנסות וכמובן לנזק רב לסביבה. השכרת שירותים של קבלן לפינוי פסולת שאינו מורשה תפיל את האחריות גם עליכם ולכן חשוב לבדוק זאת לפני שמתחילים עבודה מולו.